۳۲ تفاهم‌نامه در امور مرتبط با معادن منعقد شد

عصر معدن- مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ضمن اعلام اینکه تاکنون اقدامات کلینیکی برای ۱۰۲۰ معدن انجام شده گفت که ۳۲ تفاهم‌نامه در فعالیت‌های مرتبط با حوزه معدن نیز منعقد شده است.;

۳۲ تفاهم‌نامه در امور مرتبط با معادن منعقد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، وجیه‌الله جعفری با اشاره به این 2130 معدن مورد بررسی قرار گرفت، گفت: 4494 معدن غیرفعال شناسایی و برای 21 استان برنامه پایش انجام شده و 154 بلوک معدنی معرفی شده است. این در حالی است که احیا و توسعه 1020 معدن و احداث 25 واحد فرآوری در دستور کار و در برنامه‌ها و اهداف سال 1399 قرار گرفته است. 

    مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، با بیان اینکه 32 تفاهم‌نامه در فعالیت‌های مرتبط با حوزه معدن منعقد شده است، گفت: این تفاهم‌نامه‌ها شامل 16 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری، هشت تفاهم‌نامه پژوهشی و آموزشی، شش تفاهم‌نامه تامین مالی و دو تفاهم‌نامه مرتبط با توسعه استارت‌آپ‌ها می‌شوند.

    وی از برگزاری دو همایش در سطح ملی و شرکت در جشنواره و نمایشگاه‌های تخصصی به عنوان دیگر اقدامات در راستای اهداف اینترنت نام برده و خاطرنشان کرد: یک لایه تحت عنوان معادن کوچک مقیاس در سامانه WebGIS شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ایجاد و تنظیم شده . همچنین در این راستا وب‌سایت طرح احیا معادن کوچک مقیاس نیز راه اندازی شده است. ضمن اینکه درگاه اینترنتی سطام نیز به آدرس ssmines.impasco.gov.ir جهت مکانیزه شدن فرآیند پیگیری‌های متقاضیان و سرمایه‌گذاران در دسترس آن‌ها قرار گرفته است.

    جعفری افزود:  از نمایندگان سازمان صمت استان‌ها دعوت شده و همایشی طی دو مرحله برای آشنایی با طرح و سامانه سطام با حضور نمایندگان سازمان صمت استان‌ها برگزار شده است. همچنین 306 پرسشنامه مشکلات معدنی توسط دارندگان مجوزهای معدنی نیز تکمیل شده که طی برنامه‌ای مجزا با مشارکت سازمان نظام مهندسی معدن ایران برای تکمیل پرسشنامه‌های معادن غیرفعال با هدف تسریع در فرآیند بررسی، در دست اقدام است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر