ساخت و ساز در حریم گسل‌ها قانومند می‌شود

عصر معدن- با مطالعه و دقیق سازی محل گسل های کلان شهر کرج، حریم قانونی آنها تعیین و ساخت و ساز در حرایم گسل ها قانومند خواهد شد.;

ساخت و ساز در حریم گسل‌ها قانومند می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» ، آئین معرفی نقشه مقدماتی حریم گسل های محدوده طرح تفصیلی شهر کرج و پیرامون آن در راستای به روزسانی پهنه بندی خطر زمین لرزه شهر کرج با حضور مسئولین و مدیران کشوری و استانی در شهرداری این شهر برگزار شد.

    معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در این جلسه با اشاره به اینکه نقشه یادشده در راستای طرح تدقیق گسل های فعال کلانشهر کرج، توسط کارشناسان مرکز پژوهش های کاربردی تهیه شده است، افزود: این نقشه به عنوان پیش نیاز و مبنای کار طرح تدقیق گسل‌ها در کلانشهر کرج محسوب می‌شود و برای استفاده در کاربری‌‎های شهری نیازمند به‌روزرسانی و انجام مطالعات تکمیلی در مقیاس شهری است.

    علیرضا شهیدی اضافه کرد: شهرکرج روز به روز در حال گسترش است و تهیه نقشه های گسل باید با سرعت و دقت تهیه شود تا ضمن شناسنامه دار کردن گسل های موجود در اطراف شهر، از ساخت و ساز بر روی آنها جلوگیری شود.

    رئیس مرکز پژوهش های کاربردی سازمان زمین شناسی نیز در این خصوص گفت: با مطالعه و دقیق سازی محل گسل های کلان شهر کرج، حریم قانونی آنها تعیین و ساخت و ساز در حرایم گسل ها قانونمند خواهد شد.

    فریبرز قریب با اشاره به مرحله اول طرح تدقیق گسل ها مبنی بر اینکه با جمع آوری و تلفیق داده های موجود و استخراج نقشه گسل های کرج به پایان رسیده است، افزود: هم اکنون مقدمات مرحله دوم تدقیق گسل های کلان شهر کرج فراهم شده است.

    گفتنی است بازنگری و دقیق‌سازی گسل‌های 5 کلانشهر بزرگ کشور از مرداد ماه سال 1395 با تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور واگذار و مصوب شد نقشه گسل‌های شهرهای بزرگ تهران، کرج، مشهد، تبریز و کرمان بازنگری، و نرخ لغزش آنها تعیین شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر