در جلسه شورای معادن آذربایجان‌غربی‌ مطرح شد؛

احیای ۷۴ معدن در شهرستان‌های مختلف استان آذربایجان‌غربی‌

معدن، پیشران توسعه استان است

عصر معدن- مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی‌ در بیست و چهارمین جلسه شورای معادن استان آذربایجان غربی گفت: امسال ۷۴ معدن در شهرستان‌های مختلف استان احیا شده و کار استخراج از آنها در حال انجام است.;

احیای ۷۴ معدن در شهرستان‌های مختلف استان آذربایجان‌غربی‌
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان آذربایجان‌غربی، «محمدصادق معتمدیان» استاندار آذربایجان‌غربی در بیست و چهارمین جلسه شورای معادن استان با اشاره به انجام مطالعات ژئوفیزیک هوایی پهنه جنوب استان طی 2 سال گذشته گفت: این مطالعات در سطح 22 هزار کیلومتر مربعی در مراحل پایانی قرار دارد و در سال آینده نتایج آن مشخص خواهد شد.

    وی افزود: این مطالعات که به همت دولت سیزدهم اجرایی شده، از جمله اقدامات خوب در حوزه توسعه معادن استان بوده است.

    استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: علاوه بر آن، در صدد انجام مطالعات در پهنه شمال آذربایجان غربی با همراهی نهادهایی نظیر سازمان ملی زمین‌شناسی هستیم که می‌تواند در شناساندن ظرفیت معدنی شهرستان های شمالی بسیار موثر باشد.

    وی اظهار کرد: در کنار آن، اقدامات دیگری نیز برای توسعه بخش معدن و استفاده از ظرفیت‌های این بخش در آذربایجان غربی از ابتدای دولت سیزدهم طرح ریزی و اجرا شده که جذب سرمایه‌های مختلف برای راه‌اندازی یا احیای معادن از جمله آنها بوده است.

    معتمدیان ادامه داد: ازجمله بخش‌هایی که توجه ویژه‌ای صورت گرفته، موضوع فرآوری مواد معدنی است که با ایجاد صنایع انجام می‌شود و باید برای ارزش افزوده بیشتر به این سمت حرکت کنیم.

    وی بخش معدن را پیشران توسعه آذربایجان غربی دانست و یادآور شد: در این خصوص نیز سرمایه‌گذاری‌های خوبی صورت گرفته تا بتوانیم به رشد اقتصادی 9 درصد تمهید شده برای این بخش در استان دست یابیم.

    استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه همه بخش ها باید از سرمایه‌گذاری طبق قانون و مفاد قانونی بیشترین حمایت را داشته باشند، یادآور شد: تلاش ویژه برای اعطای مجوز در همه بخش‌ها به‌ویژه معدن و رفع مشکلات سرمایه‌گذاران از جمله مواردی است که باید نهادهای مسئول در این باره اهتمام ویژه از خود نشان دهند.

    وی همچنین وجود معادن را زمینه ساز توسعه مناطق مختلف دانست و اضافه کرد: نباید سرمایه‌گذاران تنها به توسعه معدن خود بیاندیشند و باید در کنار فعالیت‌های مربوط به معدن، توسعه منطقه و کمک‌های اجتماعی به مردم و همچنین جلوگیری از تخریب محیط زیست را در دستور کار داشته باشند.

    احیای 74 معدن در شهرستان‌های مختلف استان آذربایجان‌غربی‌

    از سوی دیگر، سرتیپی مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی‌ در این جلسه گفت: امسال 74 معدن در شهرستان‌های مختلف استان احیا شده و کار استخراج از آنها در حال انجام است.

    وی در ادامه افزود: سال گذشته 59 معدن در استان احیا شده بود که امسال این آمار 25 درصد رشد نشان داشته است.

    مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی‌ اضافه کرد: امسال همچنین 60‌ پروانه اکتشاف معادن در آذربایجان غربی صادر شده که در هم‌سنجی با 32 پروانه صادره سال گذشته، 88 درصد نشان می‌دهد.

    وی ادامه داد: همچنین امسال 56 مورد پروانه بهره برداری از معادن در استان صادر شده که 33 درصد بیشتر از سال گذشته است. همچنین سال گذشته 42 مورد پروانه بهره برداری معادن در آذربایجان‌غربی صادر شده است.

    سرتیپی از رشد 40 درصدی اشتغال در معادن آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: امسال 353 نفر در معادن استان مشغول به کار شده اند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 253 نفر بود. در این جلسه در خصوص مشکلات بخش معدن بحث و تبادل نظر شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر