مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد:

معادن کهگیلویه و بویراحمد نیازمند سرمایه‌گذاری است

حدود ۱/۵ میلیارد تن ذخیره معدنی داریم

عصر معدن- مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از ۶۳ نوع مواد معدنی شناخته شده در کشور، ۱۶ نوع آن در این استان است، گفت: معادن استان نیازمند سرمایه‌گذاری است.;

معادن کهگیلویه و بویراحمد نیازمند سرمایه‌گذاری است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، «کریم روزبهان» مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع فعالان حوزه معدن و صنایع معدنی، مدیران و نمایندگان کارخانجات مصرف کننده مواد پتروشیمی و متانول، ضمن بیان مطلب فوق گفت: معادن این استان، معادن رسوبی هستند که شاخص‌ترین این معادن، معدن فسفات چرام است.

    وی افزود: از 63 نوع مواد معدنی شناخته شده در کشور، 16 نوع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد است که بالغ بر 1/5 میلیارد تن ذخیره معدنی داریم اما این استان از حیث مواد معدنی دگرگونی و آذرین بی‌بهره است.

    مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه معادن استان نیازمند سرمایه‌گذاری است، اضافه کرد: 83 پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن داریم که قریب به 50‌ مورد از آنها فعال هستند.

    وی با با اشاره به اینکه انتظار داریم واردات ماشین‌آلات دست دوم برای معدنکاران استان تسهیل شود، ادامه داد: یکی از نیازهای حوزه معدن این استان ساماندهی و تعیین محل استقرار سازمان نظام مهندسی بوده که لازم است از طرف استان و اداره کل مسکن و شهرسازی آن، زمینی به این مجموعه واگذار شود تا بتوانیم بر امور معادن و بر فعالیت معدنی استان نظارت بهتری داشته باشیم.

    روزبهان در ادامه یادآور شد: انتظار داریم شرایط گواهی فنی و مالی برای اخذ مجوزهای معدنی در این استان تسهیل شود تا متقاضیان سرمایه گذاری در بخش معدن آسان‌تر بتوانند اقدام به سرمایه‌گذاری در این بخش کنند.

    وی با بیان اینکه در این سفر 7 واحد تولیدی مورد بازدید واقع شدند، مشکلات آنها احصا و بررسی لازم معمول و نتیجه به‌صورت مکتوب اطلاع‌رسانی خواهد شد، تاکید کرد: در ادامه فرمایشات و دستور ریاست محترم جمهوری از کارخانه آرد و نشاسته و گلوکز یاسوج بازدید به‌عمل آمد و مقرر شد گزارش هفتگی از روند پیشرفت اقدامات در راستای دستور ریاست محترم جمهوری احصا و به وزارتخانه گزارش شود.

    مدیرکل صمت استان کهگیلویه و بویراحمد همچنین گفت: طی این سه روز بالغ بر 420 فقره درخواست ثبت شده و نتیجه اقدامات منعکس شده که اغلب مطالبه‌گران بخش صنعت، معدن و تجارت مراجعه داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر