در ۸ ماه امسال صورت گرفت

فعال شدن ۲۰ معدن راکد در کرمانشاه

عصر معدن- معاون امور معادن سازمان صنعت، معدت و تجارت استان کرمانشاه از فعال شدن ۲۰ معدن راکد استان با اشتغالزایی ۱۸۰ نفر در هشت ماهه امسال خبر داد.;

فعال شدن ۲۰ معدن راکد در کرمانشاه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، عزت‌الله حاصلی از اقدامات خوبی که در حوزه معادن کرمانشاه از ابتدای امسال انجام شده یاد کرد و افزود: در این مدت پنج مورد صدور پروانه بهره‌برداری از معادن با سرمایه‌گذاری 48.5 میلیارد ریال و اشتغالزایی 45 نفر داشتیم.

    وی ادامه داد: عمده این معادن شامل سنگ لاشه، مخلوط کوهی و سنگ تزئینی بوده است.

    معاون امور معادن سازمان صمت استان کرمانشاه از صدور 86 فقره مجوز طرح توسعه واحدهای معدنی استان در هشت ماهه امسال هم خبر داد و عنوان کرد: سرمایه‌گذاری این طرح‌های توسعه 1456 میلیارد ریال و اشتغالزایی آنها 996 نفر است.

    حاصلی تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده برای صنایع معدنی در استان شامل دانه‌بندی‌های شن و ماسه، بتن آماده، محصولات بتنی و ... را نیز یازده فقره با اشتغالزایی 119 نفر و سرمایه‌گذاری 728 میلیارد ریال اعلام کرد.

    وی افزود: در سال جاری تعهد داشتیم 20 معدن راکد استان را فعال کنیم که این کار در هشت ماهه اول سال به سرانجام رسید.

    به گفته معاون معادن سازمان صمت استان، در این مدت 20 معدن راکد استان با اشتغالزایی بیش از 180 نفر و سرمایه‌گذاری 440 میلیارد ریال به چرخه تولید برگشته است.

    حاصلی تاکید کرد: در این مدت پنج مورد گواهی کشف، پنج مورد پروانه اکتشاف و 14 مجوز برداشت از معادن استان نیز صادر شده است.

    وی از وجود پنج پهنه معدنی سنقر، هرسین، گیلانغرب، میانی و اسلام‌آبادغرب هم در کرمانشاه یاد کرد و ادامه داد: بجز پهنه سنقر که تا اواخر آذرماه آزاد می‌شود، سایر پهنه‌های استان اکنون آزاد و آماده جذب سرمایه‌گذاران است و متقاضیان می‌توانند درخواست خود را به این منظور در سامانه مربوطه ثبت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر