وزیر صمت عنوان کرد:

۹۰ درصد معادن به نیروهای بومی واگذار شده است

مردم در طرح‌های پربازده معدنی شریک شوند

عصر معدن- علی آبادی گفت: از ۵۰۰ واحد معدنی در سیستان و بلوچستان ۹۰ درصد به نیروهای بومی واگذار شده که حرکتی بسیار خوب و رو به توسعه است.;

۹۰ درصد معادن به نیروهای بومی واگذار شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، عباس علی‌آبادی در جلسه شورای عالی معادن سیستان و بلوچستان اظهار کرد: علاوه بر تقویت این روند باید برای واحدهای بزرگ و سرمایه‌گذاری‌های کلان از نیروهای متخصص بومی استفاده کرد چرا که فارغ‌التحصیلان بومی زیادی در حوزه معدن سیستان و بلوچستان داریم که به کارهای تخصصی و فوق تخصصی ورود کرده‌اند.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان با خشکسالی مواجه است باید مشارکت مردم به صورت سهام و غیره برای ورود و سرمایه‌گذاری به بخش معادن بزرگ در شمال و جنوب این استان فراهم شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: هدف از ایجاد کارخانه لوله در سیستان و بلوچستان پیرامون تکمیل طرح انتقال آب از دریای عمان بود که پس از اتمام این طرح پیشنهاد می‌شود سایز لوله‌ها را تغییر داده تا از آن در تمام شهرها و طرح‌ها استفاده شود حتی مبنای صادراتی به کشورهای خلیج فارس را داشته باشد.

    مدیران موظف به همکاری در طرح انتقال آب از دریای عمان

    استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: تمام مدیران موظف به همکاری در طرح انتقال آب از دریای عمان هستند اخیراً گلایه سوخت در این پروژه مطرح بود که در این جلسه از شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی خواستار همکاری در این زمینه هستیم تا مشکلی در روند اجرای طرح ایجاد نشود.محمد کرمی بیان کرد: همه باید با جدیت همکاری کنند تا طرح انتقال آب از دریای عمان به نتیجه برسد و مردم از آن بهره‌مند شوند.

    وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بسیار مهمی در حوزه معادن دارد باید کمک کنیم تا با نگاهی که دولت و وزیر صنعت، معدن و تجارت به این استان دارد کار معادن سرعت گیرد، در این زمینه از زمین شناسی درخواست حضور بیشتر و کار بر روی پهنه‌های زیادتر داریم تا شاهد توسعه بیشتری در این استان باشیم.

    استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در بحث تجارت نیز در مرز تعدادی بازارچه محلی داریم در این زمینه 10 بازارچه با پاکستان توافق کردیم که تاکنون سه مورد ساخته شده، بازارچه‌های رسمی و پایانه‌های مرزی نیز وجود دارند که در بحث دریایی با کشورهای پاکستان، افغانستان و آسیای میانه در زمینه تجارت کار را رونق خواهیم داد و از این ظرفیت استفاده می‌کنیم.

    وی گفت: اقتصاد دریا، ظرفیت سواحل، باغات میوه‌های گرمسیری، حوزه کشاورزی و دامپروری از دیگر ظرفیت‌های بکر سیستان و بلوچستان است که سرمایه‌گذاری و استفاده از این فرصت‌ها می‌تواند گام مهمی در توسعه این استان باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر