رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

بزودی عملیات اجرایی کارخانه استحصال طلا در سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود

ذخیره ۲۵ تنی طلا در منطقه خارستان

عصر معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: به زودی با واگذاری زمین، مقدمات احداث کارخانه استحصال طلا در حوزه شهرستان تفتان در سال جاری فراهم خواهد شد.;

بزودی عملیات اجرایی کارخانه استحصال طلا در سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا؛ داود شهرکی در بازدید موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان از محدوده اکتشافی خارستان- بیدستر شهرستان تفتان اظهار داشت: شروع عملیات اکتشاف محدوده کانسنگ طلا و مس در حوزه شهرستان تفتان (دهستان خارستان - بیدستر) از مهرماه 96 توسط شرکت سرمایه گذاری شستا در مساحت تقریبی 64 کیلومتر مربع انجام شده است.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: حجم عملیات اکتشافی در این محدوده تا کنون شامل حفر چاهک و ترانشه اکتشاف به میزان 12 هزار متر مکعب، انجام عملیات حفاری عمقی به میزان 20 هزار متر و‌ میانگین عمق 200 متر و انجام آنالیز شیمیایی به تعداد 24 هزار نمونه، انجام شده است.

    وی میزان سرمایه گذاری در مرحله اکتشاف در این محدوده را تاکنون به رقم 300 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: میزان ذخیره کشف شده قطعی کانسار در این محدوده به میزان 24 میلیون و 463 هزار تن کانسنگ طلا با عیار متوسط 1 و 6 صدم گرم در تن ( در هر تن یک گرم طلا ) و حدود 598 هزار تن ذخیره با عیار متوسط 0/5 درصد تخمین زده شده است .

    شهرکی ادامه داد: میزان طلای قابل استحصال در این محدوده معادل 25 تن می باشد که با کشف این ذخیره ، مجموع ذخایر کشف شده استان از 13 تن به 38 تن رسیده است.

    وی در پایان اضافه کرد: به زودی با واگذاری زمین مقدمات احداث کارخانه استحصال طلا در حوزه شهرستان تفتان در سالجاری فرام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر