مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی خبر داد؛

جهش اقتصادی بزرگی در استان خراسان‌شمالی با فرآوری مواد معدنی

در حوزه معدن شاخص اما ناشناخته هستیم

عصر معدن- مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی اعلام کرد که اگر فرآوری مواد معدنی در استان صورت گیرد، شاهد جهش اقتصادی بزرگی در این منطقه خواهیم بود.;

جهش اقتصادی بزرگی در استان خراسان‌شمالی با فرآوری مواد معدنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان خراسان‌شمالی، «حسین حاجی‌بگلو» مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی در حاشیه نشست با «عباس جرجانی» مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس که در خصوص بررسی مشکلات معدن‌کاران استان برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: ارتباط سرمایه‌گذار با معادن، از اهداف طرح احیای معادن است.

    وی ظرفیت معادن استان خراسان‌شمالی را قابل توجه دانست که اگر فرآوری مواد معدنی صورت گیرد، شاهد جهش اقتصادی بزرگی در این منطقه خواهیم بود.

    به گفته مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی، این استان در حوزه معدن شاخص اما در کشور ناشناخته است و اختصاص تسهیلات به معدن‌کاران استان که از نیازهای اولیه آنها است، می‌تواند فرآوری محصولات معدنی را رقم زده و مانع از فروش خام مواد معدنی باشد.

    وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر تعداد 43 پروانه اکتشاف و 23 گواهی کشف، صادر شده، یادآور شد: با صدور 25 پروانه بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری در حدود یک هزار و 35 میلیارد ریال، زمینه اشتغال‌زایی برای 162 نفر فراهم شده است.

    حاجی‌بگلو در خصوص وضعیت موجود معادن، تعداد پروانه‌های اکتشاف معدنی را 39 مورد و تعداد گواهی کشف را 23 مورد بیان کرد.

    وی با بیان اینکه ظرفیت اشتغال‌زایی در حوزه معدن دو هزار و 488 نفر و سرمایه‌گذاری در این بخش چهار هزار و 815 میلیارد ریال است، تاکید کرد: دو هزار و 32 میلیارد ریال اعتبار برای تامین زیر ساخت‌های معادن استان درنظر گرفته شده است.

    مدیرکل صمت استان خراسان‌شمالی در مورد قطع دست درازی سودجویان از معادن استان، گفت: طی اقدام مشترک چندین بخش اجرایی، 21 حفاری اکتشافی از قبیل تونل، چاهک و ... مسدود شد تا از خطرات جانی و ناایمن بودن معادن پیشگیری شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر