رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران اعلام کرد:

سامانه نظام مهندسی معدن، گامی در مسیر جهش تولید

عصر معدن- رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در مراسم رونمایی از سامانه جامع این سازمان تصریح کرد: بر اساس نام‌گذاری سال جهش تولید یکی از گام‌هایی که در این ارتباط برنامه‌ریزی شد، فعال‌سازی این سامانه است که ۳۱ استان از آن بهره‌برداری خواهند کرد.;

سامانه نظام مهندسی معدن، گامی در مسیر جهش تولید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، «تقی نبئی» افزود: بیش از 41 هزار نفراز اعضای سازمان از این سامانه می‌توانند استفاده کنند و اطلاعات طبقه‌بندی در دسترس قرار دارد. بهره‌گیری از این سامانه جدید، ضمن حذف مکاتبات کاغذی، سرعت در رویه اداری در ارتباط با مسایل عملکردی سازمان را به دنبال دارد.

    براساس این گزارش، «رضا کشاورزی» معاون برنامه‌ریزی و توسعه این سازمان هم گفت: براساس اجرایی‌سازی سند راهبردی سازمان نظام مهندسی معدن و مطابق با نقشه راه این سازمان که در تابستان 1398 به تصویب رسیده و ابلاغ شد، هوشمندسازی در دستور کار معاونت برنامه‌ریزی و توسعه این سازمان قرار گرفت.

    وی اضافه کرد: همکاری سازمان استان‌ها و تلاش بخش فناوری اطلاعات سازمان نظام مهندسی معدن ایران و جلسات کارگروه هوشمندسازی که با نظارت مستقیم رییس سازمان انجام شد، در واقع گام ششم سند استراتژی محقق شد و سامانه جامع سازمان نظام مهندسی معدن با درگاه‌های متعدد و با بازمهندسی بانک‌های اطلاعاتی پیشین و راه‌اندازی درگاه‌های جدید آماده است تا به سازمان‌های صنعت استان‌ها، سازمان‌های نظام مهندسی معدن استان‌ها، اعضای سازمان، دانشجویان، بهره‌برداران معدنی، مکتشفین و ... خدمات لازم را ارایه کند.

    به گزارش ایرنا، گام‌های اول تا سوم این پروژه شامل توسعه کارتابل اداری هفتصد کابره، بررسی الزامات و نیازمندی‌ها، تقویت زیرساخت‌های فناوری شامل راه‌اندازی پورتال‌های سازمان، شناسایی فرآیندهای سازمان و ... در سال 1398 و در زمان تصدی دکتر داریوش اسماعیلی به انجام رسیده است.

    آیین رونمایی سامانه جامع سازمان نظام مهندسی معدن(سنم) امروز (سه شنبه) با حضور تقی نبئی؛ رییس سازمان نظام مهندسی معدن، رضا کشاورزی؛ معاون توسعه و برنامه ریزی، امیر اسماعیل شاهسوارانی؛ مدیر حوزه ریاست و خانم بلوری فرد؛ مدیر فناوری اطلاعات سازمان، برگزار شد.

    سامانه سنم دارای درگاه های مختلفی برای دریافت اطلاعات طبقه بندی شده از جمله ظرفیت های اشتغال اعضا، مشاغل، احکام انتظامی، اطلاعات معادن ایران، گزارش های مسوولین فنی، اطلاعات مجوزهای معدنی و درگاه ویژه معدنکاران و ... خواهد بود که در هفته های آتی به مرور در اختیار کاربران قرار می گیرد. این سامانه با ارائه خدمات ثبت نام حقیقی و حقوقی و دریافت کارت و کلیه مراودات مالی اعضا، دریافت پروانه اشتغال(تمدید، تغییر، ارتقا)، ارجاع کار هوشمند، دریافت گزارش های ماهانه مسئولین فنی، دریافت کلیه گزارش ها، قراردادها، طرح ها و ... از اعضای سازمان که مشغول به انجام یکی از مشاغل ارجاع داده شده هستند و توزیع آن در استان به منظور بررسی و تایید یا اصلاح... گامی بلند با بهره مندی از امکانات فناورانه و هوشمندسازی در راستای چابک سازی در مسیر توسعه پایدار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر