رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:

منابع طبیعی هیچ تعاملی با دفاتر فنی و مهندسی معدن ندارد

عصر معدن- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه قانونی برای ارجاع کار از سوی سازمان نظام مهندسی معدن و سازمان صنعت، معدن وتجارت به دفاتر وجود ندارد و بر اساس درخواست معدنکاران اینکار انجام می شود که اگر این چینین بود، کمک مناسبی برای دفاتر می شد.;

منابع طبیعی هیچ تعاملی با دفاتر فنی و مهندسی معدن ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، جعفرصادق اسکندری در نخستین جلسه دفاتر خدمات فنی مهندسی معادن استان اظهارکرد: باید در این دفاتر از گروه های باسواد و متخصص استفاده شده تا باری از دوش سازمان برداشته شود.

    وی با اشاره به اینکه باید بنری طراحی شده که نام دفاتر فنی و مهندسی مجوزدار استان در درون سازمان صنعت، معدن و تجارت نصب شود، افزود: در این رابطه همه ساله 50 طرح بهره برداری نوشته می‌شود که بدون دخالت دفاتر مجوز دار هستند.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: مایه خرسندی است که در سازمان نظام مهندسی معدن با جذب بیش از 2000 نفر عضو دارای مدارک عالیه معدنی در جهت اهداف استان در حوزه معدن فعالیت داشته و مطمئناً باید در سال آتی سازمان نظام مهندسی معدن اقدام مناسب در جهت افزایش اعضا انجام دهد.

    اسکندری با اشاره به اینکه برخی دفاتر بالای 12 سال فعالیت می کنند افزود: این در حالی است که متاسفانه منابع طبیعی هیچ گونه تعاملی با دفاتر ندارد. باید دفاتر خدمات فنی مهندسی معادن به اداره کار جهت ارائه طرح های توجیهی روستایی و فراگیر معرفی شوند.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان برخی دفاتر خدمات فنی مهندسی در جهت شرکت در دوره های HSEE اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل های مربوطه، تلاش‌ها و پیگیری‌های لازم در جهت برگزاری رایگان این دوره خواهند کرد.

    وی با اشاره به اینکه برخی برنامه‌های آموزشی حوزه معادن ایمیدرو به سازمان نظام مهندسی معدن استان واگذار شده است، اظهار کرد: بی شک هر اندازه تشکلها قویتر و تخصصی‌تر باشد کارها به سهولت پیشرفت می‌کند.

    اسکندری به لزوم شرکت اعضای سازمان نظام مهندسی معدن آذربایجان‌غربی در طرح برنامه بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی ( HSEE ) اشاره کرد و گفت: باید مسئولین فنی محدوده های اکتشافی و معادن بهره برداری در این طرح شرکت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر