لزوم استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقاء بهره‌وری بخش معدن

عصر معدن- مدیرعامل بنیاد نوآوری هوش مصنوعی گفت: استفاده از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در معادن برای ارتقاء بهره‌وری بخش معدن ضروری است.;

لزوم استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقاء بهره‌وری بخش معدن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صدا و سیما، احسان ظفری در نخستین همایش بین المللی تحول دیجیتال در صنعت فولاد، معدن و صنایع معدنی با بیان این‌که روند استفاده از هوش مصنوعی در بخش معدن بسیار جزئی و کند است ابراز امیدواری کرد که باور پذیری استفاده از هوش مصنوعی در معدن و صنایع معدنی افزایش یابد.

    وی گفت: افزایش تعاملات بین شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های فولادی و معدنی بزرگ کشور، پیاده سازی نظام تحول دیجیتال در بخش معدن و صنایع معدنی و استفاده از تجارب بین المللی از اهداف این همایش است.

    مدیرعامل بنیاد نوآوری هوش مصنوعی با بیان این‌که بهره‌وری و پایداری معدن و صنایع معدنی در گرو به‌کارگیری راهبرد‌های نظام تحول دیجیتال است افزود: اگر ما نتوانیم به سمت نظام تحول دیجیتال پیش برویم، با توجه به پیشرفت سریع فناوری، طبیعی است قیمت تمام شده و مباحث زیست محیطی و پایداری آن صنعت دچار مشکل خواهد شد.

    وی گفت: در این همایش، اندیشمندان و صاحب‌نظران بخش فولاد، معدن و صنایع معدنی دور هم جمع شدند تا از تمام توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها استفاده شود و به همرسانی‌ها در خصوص شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های معدنی شکل گیرد.

    ظفری افزود: در کنار این همایش، می‌توانیم از توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان هم به صورت فیزیکی و هم به صورت نمایشگاه مجازی استفاده کنیم که 80 شرکت دانش بنیان به صورت مجازی در این همایش حضور دارند و در راستای نظام تحول دیجیتال قصد داریم به دنیا اعلام کنیم که ما هم می‌توانیم از تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در کشور وجود دارد، استفاده کنیم.

    وی با بیان این‌که اکنون تمام کار‌ها به سمت استفاده از هوش مصنوعی می‌رود گفت: استفاده از هوش مصنوعی و تحول دیجیتال باعث کوتاه شدن فرایند‌ها، بالا رفتن چالاکی کار و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

    مدیرعامل بنیاد نوآوری هوش مصنوعی افزود: در معدن در بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری، نقاط مختلفی وجود دارد که کار کردن در آن‌ها، بسیار سخت است و انسان به سختی تلاش می‌کند و در بعضی مواقع خطا‌های بالایی نیز وجود دارد به همین علت می‌توانیم با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری‌هایی که در این عرصه وجود دارد، این امور را تسهیل کنیم و کاهش هزینه‌ها و بالا رفتن سرعت کار را رقم بزنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر