چگونه موقعیت یابی ماهواره ای می تواند به معادن کمک کند

عصر معدن- Geoscience استرالیا برای ۱۸ماه گذشته سیستم افزوده ماهواره‌ای خود را مجددا راه‌اندازی و گزارشی منتشر کرده‌است مبنی بر اینکه اگر در سراسر استرالیا و نیوزیلند مستقر شود اسن فناوری می‌تواند ۶ میلیارد دلار به اقتصاد استرالیا کمک کند و مزایای امیدبخشی برای بخش منابع داشته باشد.;

چگونه موقعیت یابی ماهواره ای می تواند به معادن کمک کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، ما به این گزارش نگاه می‌کنیم و اطلاعات بیشتری در مورد ارزش بالقوه این فن‌آوری برای معدنچیان در استرالیا پیدا می‌کنیم.
    SBAS چیست؟
    موقعیت یابی داده‌ها بخش اساسی بسیاری از فناوری های مدرن است که در ردیابی GPS برای تلفن های هوشمند ، سیستم های ناوبری هواپیماها و کشتی های دریایی و زیرساخت های مدیریت حمل و نقل که به شهرها و مناطق متصل می شوند ، استفاده می شود.
    SBAS با افزودن سیگنال های سیستم ماهواره ای جهانی پیمایش (GNSS) به ارائه قابلیت دقیق تر موقعیت یابی ماهواره ای برای کلیه استرالیا و مناطق دریایی آن می پردازد. این فناوری موقعیت یابی بهبود یافته خدماتی را ارائه می دهد که قبلاً گران و محدود به مناطق خاص و بازارهای بوده است.
    این فناوری با استفاده از ماهواره های GNSS در کنار ماهواره ارتباطات زمینی برای پخش سیگنال ها در مناطق ، همچنین ایستگاه بالابر، ایستگاه های مرجع زمین و یک ایستگاه Ground Master برای برقراری ارتباط با ماهواره های زمین، پردازش و تصحیح سیگنال های ارسال شده بین ماهواره ها کار می کند.
    اما چگونه این فناوری با خدمات موقعیت یابی موجود متفاوت است؟
    سخنگوی Geosc علوم استرالیا ، دومینیک هارالدون توضیح می دهد "Google Maps یک سرویس GPS نیست ، بلکه از اطلاعات ارائه شده توسط سیگنال ماهواره GPS که توسط دستگاه فعال شده موقعیت مکانی (مانند تلفن ، سیستم ناوبری ماهواره ای درون اتومبیل و غیره) دریافت می شود ، استفاده می کند. با استفاده از SBAS ، اطلاعات دقیق موقعیت یابی بدون نیاز به تلفن همراه یا پوشش اینترنت می تواند دریافت شود.
    "SBAS داده های موقعیت یابی را از طریق یک ماهواره زمین شهری به کاربران منتقل می کند، به این معنی که هرکسی در مناطق زمینی و دریایی استرالیا به اطلاعات دقیق تر (10 تا 50 سانتی متر) و اطلاعات موقعیت یابی قابل اعتماد دسترسی داشته باشد."
    SBAS با تصحیح خطاهای اندازه گیری سیگنال و تهیه اطلاعات در مورد صحت ، صحت ، در دسترس بودن و استمرار سیگنال ها ، قابلیت اطمینان و صحت اطلاعاتی را که از طریق GNSS به دست می آید ، بهبود می بخشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر