جذابیت سرمایه گذاری نیکل رو به افزایش است

عصر معدن- BHP تلاش می کند تا کسب و کار نیکل غرب در استرالیا را به فروش برساند.;

جذابیت سرمایه گذاری نیکل رو به افزایش است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبرى «عصر معدن»، گفته می شود که بزرگترین معدنچی جهان، BHP Goldman Sachs  برای کمک به فروش نیکل غرب، واقع در غرب استرالیا، چهار سال پس از رها کردن طرح برای از بین بردن دارایی به دلیل استفاده از آن برای یافتن انتظارات از قیمت، سخن می گوید.
    در سال 2017،  نیکل غرب  آخرین بار در بلوک بود،کهGlencore  ٢۰۰میلیون دلار برای کسب و کار عرضه کرد. اما با توجه به Deutsche Bank AG، دارایی نیکل معدن به بازار می تواند به ارزش 690 میلیون دلار باشد.
    مدیر اجرایی اندرو مکینز، می خواهد نیکل غرب را به فروش برساند، زیرا هرگز به اندازه کافی بزرگ نخواهد بود تا درآمد را به طور معناداری افزایش دهد، حتی زمانی که تولید مواد اولیه برای صنعت خودرو الکتریکی پیشرفته (EV) تولید می کند.
    این معدنچی گفته است که ترجیح می دهد تا بر کالاهای اصلی خود، از جمله مس، سنگ آهن و نفت تمرکز کند، به دنبال خریداری از دارایی های خود است که نیکل باتری را تولید می کند و از لیتیوم و کبالت جلوگیری می کند.
    البته این در حالی  است که بازار عرضه نیکل برای EVs ممکن است تا سال 2030 حدود 4 میلیارد دلار باشد.
    با این حال، به تازگی، اخبار منتشر شده نشان می دهد که BHP در حال برنامه ریزی برای توسعه نیکل غرب است، و با هدف تولید سولفات نیکل در آن، سال آینده آغاز خواهد شد و تولید 90،000 تن فلز را هدف قرار خواهد داد.
    تقاضای جهانی نیکل تا سال 2050 می تواند بیش از دو برابر افزایش یابد، که بخشی از افزایش فروش EV است. انتظار می رود که تقاضا برای هر دهه در سال 2017 به میزان 14.5 درصد افزایش یابد و تا پایان سال 2027 به 210،000 تن برسد. این روند با افزایش قیمت ها برای فلزات، باید نیکل غرب را برای خریداران بالقوه جذاب کند .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر