بهره‌برداری از ذخایر کم عیار با تکنولوژی‌های جدید

عصر معدن- عضو هیات مدیره انجمن سنگ‌آهن ایران معتقد است برای بهره برداری از ذخایر کم عیار نیازمند تکنولوژی های جدید هستیم.;

بهره‌برداری از ذخایر کم عیار با تکنولوژی‌های جدید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴:۰۰

    محسن یزدانی راد در گفت و گو با «عصرمعدن»، با اشاره به حضور انجمن سنگ آهن در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری وفن بازار، اظهار کرد: در حوزه صنایع معدنی و سنگ‌آهن به سمتی در حرکتیم که از ذخایر کم عیار و ذخایر هماتیتی استفاده بیشتری داشته باشیم.
    وی ادامه داد: برای استفاده از ذخایر کم‌عیار و ذخایر هماتیتی نیازمند تکنولوژی های جدید هستیم که این تکنولوژی ها باید توسط افراد نوآور و دانش پژوه بررسی شده و بتوانند به یک نتیجه مطلوب دست پیدا کنند.
    به گفته یزدانی راد، این نمایشگاه محل تلاقی درخواست های معدنی ها و صاحبان تکنولوژی و پژوهشگران است که می‌توانند به این درخواست ها پاسخ دهند. همچنین سایر عناصر که به میزان کمی در معادن وجود دارند، برای استحصال و فرآوری نیازمند تکنولوژی‌های جدید هستند. به طور کلی ما در این نمایشگاه نیازهای خود را مطرح کرده و امیدوار ستیم بتوانیم از نظرات کارشناسان استفاده کنیم.
    عضو هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران با اشاره به ارتباط میان صنعت و دانشگاه افزود:  به اعتقاد بنده ارتباط میان صنعت و دانشگاه در انجمن های دیگر فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی وجود دارد البته اگر چنین ارتباطی شکل نگرفته باشد شاید حضور در این نمایشگاه فرصت خوبی برای ایجاد آن باشد.
    یزدانی راد همچنین درباره تشکیل شرکت سرمایه گذاری از سوی انجمن سنگ آهن اظهار کرد: ما در مرحله فراخوان این طرح قرار داشته و هنوز به نتیجه اجرایی دست پیدا نکرده ایم. در این مرحله متقاضیان ثبت نام های خود را انجام می دهند. اما نتیجه ای که این طرح می‌تواند به همراه داشته باشد آن است که افراد مختلف با توانایی های مختلف مالی و علمی در کنار هم جمع شده و یک سینرژی ایجاد می‌شود در واقع می توان با کمک این افراد گام های بلندتری برداشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر